FAQ > Hoe organiseert u best de verhuizing van uw telefooncentrale?

Hoe organiseert u best de verhuizing van uw telefooncentrale?  download

Uw telefooncentrale verhuizen


Termijnen

Breng ons van uw verhuisproject op de hoogte, zodra u weet naar welk adres u verhuist. Wij doen dan al het nodige om de verhuizing van uw telefooncentrale in goede banen te leiden.

Hoewel BELGIUM TELECOM theoretisch gezien in minder dan 48 uur een telefooncentrale kan verhuizen, rekent u toch best op één maand om rustig te kunnen verhuizen, rekening houdend met de tijd die de verschillende andere tussenkomende partijen nodig hebben.

Breng uw operator tijdig op de hoogte, ongeacht of u nu een klassieke centrale of een IPBX (PABX IP)-centrale heeft. De termijn kan variëren afhankelijk van:

  • de technische situatie op uw nieuwe adres (beschikbare koperparen, computer- en telefoonbekabeling in het gebouw…)
  • hoe snel uw operator reageert.


Concreet

Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte van de gekozen datum en het adres van uw nieuwe vestiging. Als u uw operator liever zelf contacteert, houd ons dan op de hoogte van de voortgang.

Contacteer uw elektriciteitsleverancier voor de overdracht van uw overeenkomst.

Laat de technische installatie op uw nieuwe adres nakijken:

  • het bekabelingsnet door een elektricien
  • de infrastructuur van het interne LAN-netwerk door een informaticus
  • en de zuivere telecomaspecten door onze gecertificeerde technici.

Als u een mobiliteitsoplossing overweegt, moeten er metingen worden verricht om te bepalen waar de DECT- en/of wifibasissen precies moeten komen.

Op D-Day moeten we uiteraard toegang hebben tot de lokalen. Een verantwoordelijke van uw bedrijf moet de verschillende tussenkomende partijen ter plaatse vergezellen en zo nodig de laatste instructies geven. Er moet elektriciteit voorhanden zijn en de computeruitrusting moet operationeel zijn. Het meubilair is dan best al geïnstalleerd.


Onafgebroken service: u blijft bereikbaar tijdens uw verhuizing

Wij verhuizen uw telefooncentrale op de dag dat u naar uw nieuwe lokalen verhuist, om maximale servicecontinuïteit te garanderen.

Mocht de telefoonaansluiting tijdens de verhuizing niet beschikbaar zijn, dan kunnen we ervoor zorgen dat de oproepen naar andere vaste nummers of naar gsm’s worden omgeleid.


Behoud van de telefoonnummers

Als u verhuist binnen hetzelfde geografische gebied, kunt u altijd uw nummers behouden.

Als u verandert van geografisch gebied is het met de VoIP SIP-technologie mogelijk om uw nummers te behouden. Een voorbeeld: 016 (voor Leuven) kan worden behouden in de zone Waver (010).


Telecomkosten voor de verhuizing van het bedrijf

U dient volgende kosten te voorzien:

  • telecomoperatorkosten
  • kosten voor de elektriciteitsmaatschappij
  • eventuele kosten voor het in orde brengen van de telefoon- en/of computerbekabeling
  • werkuren voor het ophalen van de centrale op het oude adres en het weer in bedrijf stellen van de centrale op het nieuwe adres.

 

Uw telefooncentrale upgraden ter gelegenheid van de verhuizing van het bedrijf

Vaak is het rendabeler om een verouderde centrale niet te verhuizen.

De verhuizing naar nieuwe lokalen is voor het bedrijf dan ook de geknipte gelegenheid om de balans van uw telefooncommunicatiesysteem op te maken en om te denken aan modernisering:

  • de behoeften zijn veranderd en de oude centrale voldoet niet langer
  • het team wordt groter en extra lijnen of meer mobiliteit zijn een noodzaak
  • de gebouwen (omvang en configuratie van de architectuur) wijzigen de werking en het bedrijfscommunicatiesysteem
  • de technische infrastructuur (gestructureerde bekabeling) van het nieuwe gebouw vereist de overstap op IP om praktische en economische redenen
  • om de klantrelatie te verbeteren is de installatie van innovatieve services vereist
  • de wens om te besparen op investeringen in performanter, evolutief en duurzaam materieel laat zich voelen…

Welke reden ook aan de basis ligt, de modernisering van uw telefoniesysteem is cruciaal en u gaat best niet over één nacht ijs.


BELGIUM TELECOM bekijkt samen met u wat uw precieze behoeften zijn en begeleidt u bij het implementeren van de oplossing die het best bij u past.

 

< Terug naar de veelgestelde vragen

 

zijn telefooncentrale verhuizen

Onze telefooncentrale verplaatsen?

Onze telefoon installatie optimaliseren?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

More Hoe moet men zijn telefooncentrale verhuizen?

BELGIUM TELECOM stelt u enkele professionele adviezen voor, zodat alles voor het best gebeurt.